اخبار داغ نرخ دلار قیمت سکه موبایل قیمت روز خودرو خرید سیم کارت تصاویر دیدنی  چگونه نوار مسیریابی
نوشته شده توسط : mj

استفاده درست و بهینه از زمان آن هم در دنیای فناوری اطلاعات، اهمیت بسزایی دارد و اگر همه چیز در دسترس باشد، بهتر می‌توانید از زمان خود استفاده کنید. این اصل به یکی از نیازهای حیاتی کاربران تبدیل شده است و از همین رو هر روز شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزاری، روش جدیدی برای تسهیل کار کاربران خود ارائه ‌می‌‌کنند تا با سرعت و راحتی بیشتری به هدف خود برسند.

 

برای مثال مایکروسافت قابلیت شخصی‌سازی نوار مسیریابی (Navigation Bar) ویندوز اکسپلورر را که در سمت چپ پنجره قرار دارد، ایجاد کرده تا کاربران سیستم‌عامل ویندوز بتوانند پوشه‌ها را با سلیقه خود انتخاب کنند، اما چگونه؟

 

نوار مسیر‌یابی پنجره‌ها مسیری برای رسیدن درایوها و پوشه‌ها و دسترسی به رایانه کاربر فراهم می‌کند و به‌ این‌ منظور به دو بخش Favorites (محبوب‌ها) و Libraries تقسیم خواهد شد. شما می‌توانید با شخصی‌سازی کردن این دو بخش، فولدرهای مورد استفاده خود را در آنها جایگزین کنید. برای این کار ابتدا باید مسیری را که می‌خواهید به نوار مسیریابی اضافه کنید، در رایانه خود انتخاب کرده سپس با استفاده از دستورالعمل‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم، به این بخش بیفزایید.

 

مایکروسافت از زمان ارائه ویندوز 95، مدیریت فایل خود را ویندوز اکسپلورر نامید، تا این‌که با ورود ویندوز8 به بازار، نام این بخش به فایل اکسپلورر تغییر کرد که تغییر مناسبی هم بود. ما برای راحتی کار در این مقاله آن را به نام اکسپلورر می‌خوانیم.

 

بخش Favorites که مسیرهای پرکاربرد را در خود نگه می‌دارد، در سمت چپ بالای پنجره قرار دارد و قابل پیکربندی است. برای این‌که فهرست Favorites را به سلیقه خود نه مایکروسافت بچینید، می‌توانید به این روش عمل کنید:

 

 برای خارج کردن مسیرها از Favorites در نوار ورودی کلیک راست کنید و دکمه Remove را انتخاب کنید. توجه داشته باشید این کار باعث پاک شدن پوشه از رایانه شما نمی‌شود، فقط آن را از Favorites خارج می‌کند.

 

 برای افزودن مسیر جدید به بخش Favorites هم باید پوشه موردنظر خود را از رایانه به بخش Favorites بکشید و رها کنید.

 

 راه دیگر این است که در هر فولدر دلخواهی که هستید روی آیکون Favorites کلیک راست کرده و گزینه add currently location را انتخاب کنید.

 

اما کار در بخش Libraries کمی پیچیده است. Libraries راهی به گروه فایل‌های داده شما در طبقه‌بندی‌هایی مانند اسناد و تصاویر فراهم می‌کند. کاربران ویندوز7 می‌توانند Libraries را درست زیر Favorites پیدا کنند، ولی اگر سیستم‌عامل دستگاه شما ویندوز 8 است تا زمانی که تنظیمات را تغییر ندهید، این بخش را نخواهید دید. البته این مشکل در نسخه‌های بعدی ویندوز مثل 8.1 برطرف شده است. در پنجره ویندوز، روی منوی View کلیک کنید و بعد روی منوی پایین کشیدنی Navigation در لبه چپ نوار کلیک کرده و libraries Show را انتخاب کنید.

 

بخش Libraries بین بخش‌های Network و This PC ظاهر خواهد شد. برای افزودن پوشه‌های دیگر به لایبرری فعلی خود نیز باید روی پوشه کلیک راست کنید و بعد Include را در لایبرری انتخاب کرده، سپس لایبرری دلخواه خود را انتخاب کنید. این روش برای مسیرهایی که اکنون در لایبرری وجود دارند، جواب نمی‌دهد.

 

برای خارج کردن پوشه‌ای از این بخش روی پوشه موردنظر در بخشLibrary قسمت ورودی کلیک راست کرده و Remove location را از لایبرری انتخاب کنید.

 

اما برای ایجاد یک آرشیو چه کنیم؟

باید روی Libraries در نوار ورودی کلیک کنید. در ویندوز 7 روی New library در نوار ابزار نزدیک بالای پنجره سمت چپ کلیک کنید. در ویندوز 8 هم روی بخش Home کلیک کرده سپس New item»Library را انتخاب کنید. ضمن این‌که برای ایجاد یک پوشه جدید می‌توانید گزینه New folder را در بالای پنجره انتخاب کنید تا پوشه جدیدی به شما داده شود.

 

این را هم بدانید که در نسخه‌های مختلف ویندوز برای لایبرری نام جدیدی به شما داده خواهد شد. شما می‌توانید پوشه‌ها را همان‌طور که توضیح داده شد، اضافه کنید. ضمن این‌که برای حذف لایبرری هم می‌توانید در بخش ورودی، کلیک راست کرده و دکمه Delete را انتخاب کنید.
م

ویرایش فایل‌های متنی در نرم‌افزار Word از مجموعه نرم‌افزاری آفیس کار بسیار ساده‌ای است. فایل موردنظرتان را در برنامه باز می‌کنید، نشانگر ماوس را در بخشی که می‌خواهید ویرایش کنید قرار می‌دهید و با استفاده از ابزارهای موجود تغییرات موردنظر را اعمال می‌کنید.

 

تابه‌حال قصد داشته‌اید بخشی از یک سند متنی را ویرایش کنید اما برای انجام ویرایش نیازمند مشاهده‌ بخش دیگری از متن باشید؟ برای مثال ممکن است بخواهید نمرات کسب شده تعدادی از دانش‌آموزان را مقابل نام آنها وارد کنید، اما این نمرات در صفحه‌ پنج فایل متنی شما در یک جدول نوشته شده باشد و مکانی که شما قصد دارید مجددا آنها را وارد کنید، صفحه‌ دو باشد.

 

رایج‌ترین روشی که بیشتر کاربران استفاده می‌کنند، پرش میان صفحه‌ دو و پنج است. به‌این ترتیب که از صفحه‌ پنج نمره‌ دانش‌آموز یا تعدادی از دانش‌آموزان را به حافظه می‌سپارند، سپس به صفحه‌ دو اسکرول می‌کنند و نمرات را وارد می‌کنند. مجددا به صفحه‌ پنج مراجعه می‌کنند و این کار را آن‌قدر ادامه می‌دهند تا ویرایش‌های موردنظر به پایان برسد.

 

دوست دارید روش ساده‌تری را در این شرایط استفاده کنید؟ ویرایش همزمان دوبخش از یک سند متنی در نرم‌افزار ورد، قابلیتی است که به شما در این شرایط کمک می‌کند.

 

1 ـ نرم‌افزار ورد را اجرا کرده و فایل موردنظرتان را در برنامه فراخوانی کنید.

 

2 ـ از ریبون بالای نرم‌افزار به تب View مراجعه کرده و از میان گزینه‌های موجود روی Split کلیک کنید.

 

نرم افزار آفیس, ویرایش فایل های ورد

 

3 ـ اکنون خطی افقی روی صفحه قرار می‌گیرد که با حرکت نشانگر ماوس شما بالا و پایین می‌شود. با کلیک روی بخش موردنظر که قصد دارید عملیات ویرایش را روی آن صورت دهید این خط ثابت شده و صفحه را به دو نیم تقسیم می‌کند.

 

4 ـ اکنون فایل متنی شما به دو نیم تقسیم شده و هر قسمت از آن قابلیت جابه‌جایی و اسکرول را پشتیبانی می‌کند. کافی است در قسمت بالایی به صفحه‌ دو بروید و قسمت پایین را به صفحه‌ پنج اسکرول کنید. در ادامه محتوای موردنظر را از بخش پایینی مشاهده کرده و در بخش بالا ویرایش کنید.

 

5 ـ در پایان با انتخاب مجدد تب View و کلیک روی Remove Split، عملیات جداسازی صفحه غیرفعال شده و می‌توانید فایل متنی خود را ذخیره کنید.

 

توجه: پس از تقسیم صفحه به دو قسمت می‌توانید با کشیدن و رها کردن مرز جداکننده صفحات، فضای اختصاص یافته به هر بخش را کاهش یا افزایش دهید.

 

 

کاربرانی که علاقه زیادی به آزمایش محصولات مایکروسافت پیش از انتشار نسخه اصلی و نهایی آنها را دارند، شاید ویندوز 10 را هم اکنون بر روی سیستم خود نصب کرده باشند و برخی از ویژگیهای جدید آن را تجربه کرده باشند. ما در اینجا چند ویژگی جدید در ویندوز 10 را برای این دست از کاربران و سایر کاربرانی که در آینده با این نسخه از ویندوز آشنا خواهند شد، بیان میکنیم.

 

هرچند خیلی زود است که در خصوص ویندوز نسخه 10 یک نظر قطعی و نهایی صادر کنیم، اما با بازگشت منوی Start و همچنین تلفیق امکانات خوب در ویندوز 7 و 8.1 در نسخه 10 ویندوز میتوان از هم اکنون حدس زد که با یک سیستم عامل کاربردی و کاربر پسند مواجه هستیم. به ویژه آنکه در این نسخه امکانات جدیدی همچون دسکتاپ های مجازی نیز به ویندوز افزوده شده است.

 

پیش از این به ویژگیهای جدید معرفی شده در ویندوز 10 پرداخته ایم. امروز قصد داریم شما را با چند مورد از ویژگیها مخفی و جدید در این ویندوز آشنا کنیم:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

1– قابلیت تغییر اندازه و جابجایی Task Bar
مایکروسافت در این نسخه بازگشت منوی Start را وعده داده و عملی کرده است. اما صرف از نظر از این منوی کاملا کاربردی و انعطاف پذیر، آیا میدانستید که در ویندوز 10 Task Bar نیز قابلیت جابجایی و تغییر اندازه دارد؟ کافی است که ماوس را بر روی این نوار کلیک کرده و نگه دارید و آن را به سمت چپ یا راست صفحه کشیده و رها کنید و سپس اندازه آن را مطابق با میل خود تنظیم کنید:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

2 - تب های نمایشی و چشمک زن برای اعلان ها
این اعلان ها یک تفاوت اصلی با اعلان های Notification area دارند و تفاوت آنها این است که معمولا برای Task های مهم نمایش داده میشوند. این اعلان ها در گوشه بالا و سمت راست صفحه پدیدار میشوند و کاربر را برای مثلا به روز رسانی سریع نرم افزار امنیتی آگاه میسازند:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

3 – شواهد حضور زود هنگام Cortana در ویندوز 10
اگر در میان فایل های سیستمی خود کمی گشت و گذار کنید و یا عبارت Cortana را مورد جستجو قرار دهید متوجه میشوید که تعدادی زیاد از فایلهای DLL در این خصوص پیدا میشود. اگر در نسخه Technical Preview شاهد حضور Cortana در این سطح باشیم، میتوان انتظار داشت که منشی مجازی هوشمند و دوست داشتنی مایکروسافت به زودی در نسخه نهایی ویندوز 10 خود را نشان دهد:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

4 – وجود Home در Explorer
کاربرانی که نسخه آزمایشی 10 را نصب کرده اند قطعا متوجه شده اند که در Explorer مکانی با عنوان Home تعریف شده است که در واقع به عنوان مکان پیش فرض و اصلی Explorer عمل میکند. بخش های Favorites، Frequent Folders و Recent Files ذیل این بخش تعریف شده اند:

 

سیستم عامل , ویژگیهای جدید ویندوز 10

 

البته تا کنون اینها بعلاوه چند قابلیت جدید دیگر از جمله نوار اعلان و دسکتاپ مجازی و منوی جدید و انعطاف پذیر Start مواردی است که در ویندوز نسخه 10 میتوان از وجود آنها خوشحال بود. شاید تجربه ویندوز 8.1 درس هایی جدی به مایکروسافت داده باشد که آنها را در نسخه 10 ویندوز به خوبی پس میدهد. نظر شما در مورد این نسخه و امکانات و قابلیت های آن چیست؟

اگر که شما بر روی کامپیوتر خود که از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کند، پسوردی را قرار داده باشید، خواهید دید که چقدر ممکن است آزاردهنده باشد که حتی پس از قراردادن کامپیوتر خود در حالت Sleep، باز هم نیاز به وارد کردن پسورد برای ورود مجدد به محیط آن باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش جلوگیری از درخواست پسورد پس از روشن شدن کامپیوتر از حالت Sleep آشنا سازیم!


ویندوز ۷ و ۸:
در این دو نسخه از ویندوز، کار بسیار راحت است. کافیست که وارد Power Option از Control Panel شده و بر روی گزینه Require a password on wakeup کلیک کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

بر روی گزینه Change settings that are currently unavailable کلیک کنید…

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

گزینه Don’t require a password را انتخاب کرده و Save changes را برگزینید.


دستگاه‌های لمسی همراه با ویندوز ۸
اگر که از تبلت‌های ویندوز ۸ استفاده می‌کنید، PC Settings را باز کرده و Accounts را انتخاب کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

در این قسمت، از Sign-in options استفاده کرده و سپس از گزینه Change تحت عنوان Password policy را انتخاب نمایید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

با کلیک کردن بر روی آن، خواهید توانست که این تنظیمات را تغییر دهید.


ویندوز ویستا
وارد Power options در Control Panel شده و power plan مورد استفاده فعلی را یافته و Change plan settings را انتخاب نمایید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

گزینه Change advanced power settings را انتخاب کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

سپس بر روی Change settings that are currently unavailable کلیک کنید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

با توجه به عکس زیر، گزینه‌های موجود را بر روی No تنظیم نمایید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

ویندوز XP
وارد Power Options در Control Panel شده و سربرگ Advanced را انتخاب نمایید. گزینه Prompt for password when computer resumes from standby را غیرفعال نمایید.

 

ترفندهای کامپیوتری, پسورد ویندوز

 

ویرایش کلیک راست
تنظیمات منوی کلیک راست یا همان Context menu در رجیستری ویندوز قرار دارد. شما می‌توانید با ویرایش رجیستری ویندوز، نسبت به اعمال تغییرات در منوی کلیک راست اقدام کنید. اما نکته‌ای که ‌باید به آن توجه داشته باشید، مراحل پیچیده‌ ویرایش منوی کلیک راست از طریق رجیستری است. هریک از گزینه‌ها و منوهای موجود در کلیک راست، مراحل پیچیده‌ای را برای ویرایش به خود اختصاص می‌دهد که بیشتر با یکدیگر مشابه نیستند.

 

پس حتی اگر کاربر حرفه‌ای هم باشید به شما توصیه می‌کنیم از ویرایش رجیستری صرف‌نظر کنید؛ زیرا وقت زیادی از شما خواهد گرفت. برای ویرایش منوی کلیک‌راست به روش ساده‌تر، نرم‌افزارهای مختلفی طراحی شده است. یکی از نمونه‌های خوب این نرم‌افزارها Right Click Enhancer نام دارد که در این مقاله به استفاده از آن خواهیم پرداخت و تعدادی از بهترین میانبرهای کاربردی را در کلیک راست اضافه خواهیم کرد.

 

کلیک‌راست سفارشی
 تابه‌حال چند بار از کلیک راست ماوس در ویندوز کمک گرفته‌اید؟ بیشتر کاربران برای عملیاتی همچون Copy, Paste از کلیک راست ماوس کمک می‌گیرند و برخی دیگر برای ایجاد پوشه‌ جدید یا حتی ایجاد فایل متنی جدید از این قابلیت استفاده می‌کنند.

 

چنانچه به منوی کلیک‌راست ماوس دقت کرده باشید متوجه خواهید شد این منو گزینه‌های ثابت و مشخصی ندارد، ولی با توجه به برنامه‌های نصب شده روی سیستم‌عامل ممکن است گزینه‌هایی به آن اضافه شود. تابه‌حال به سفارشی کردن منوی کلیک راست و افزودن گزینه‌های دلخواه و کاربردی خود به این منو فکر کرده‌اید؟

برای مثال می‌توانید با اضافه کردن گزینه‌ کنترل‌پانل به کلیک راست ماوس، در هر بخش از ویندوز که باشید یک‌بار کلیک راست ماوس خود را فشار دهید و آن را اجرا کنید. در ادامه این مقاله شما را با روش سفارشی کردن کلیک راست و برخی کاربردی‌ترین میانبرها برای کلیک راست آشنا خواهیم کرد.

 

رجیستری ویندوز , ویرایش کلیک راست

 

کپی محتوا
کپی محتوا یا Copy Contentمیانبری بسیار مفید برای کاربرانی است که بیشتر با فایل‌های حاوی متون یا کدهای دستوری سر و کار دارند. فایل‌های مختلفی مانند bat, cmd, css, html, js, log, reg, rtf, txt, cs, vbs محتوای متنی در خود جای می‌دهند و ممکن است شما بخواهید این محتوای متنی را کپی کرده و در بخش دیگری استفاده کنید. میانبر کپی محتوا به شما این امکان را می‌دهد بدون نیاز به بازکردن و انتخاب محتوای فایل متنی و پس از آن کپی کردن محتوا در حافظه موقت، فقط با یک کلیک‌راست روی فایل مورد نظر، گزینه‌ Copy Content را کلیک کنید تا فایل متنی در حافظه‌ موقت ویندوز کپی شود.

 

برای افزودن این گزینه به منوی کلیک راست ‌باید پس از اجرای برنامه Right Click Enhancer روی ابزار Right Click Tweaker کلیک کرده و در پنجره‌ به‌نمایش درآمده علامت چک‌مارک گزینه‌ Copy Content را فعال کنید.

 

اجرا با مجوز مدیریت
با کلیک راست روی بیشتر فایل‌های اجرایـــی در سیستـم‌عامل وینـدوز، گزینــه‌ Run as administrator را مشاهده می‌کنید. با استفاده از این گزینه، عملیات اجرای فایل با دسترسی مدیر سیستم صورت می‌گیرد و فایل اجرایی هیچ محدودیتی در دسترسی به فایل‌های سیستمی یا اعمال تغییرات در آنها نخواهد داشت. متاسفانه این گزینه فقط در کلیک راست روی فایل‌های اجرایی به‌نمایش در می‌آید و هنگامی که شما بخواهید یک فایل فشرده را در یک پوشه‌ سیستمی استخراج کنید با پیغام محدودیت دسترسی مواجه خواهید شد. با فعال کردن علامت چک‌مارک گزینه Run as administrator در ابزار Right Click Tweaker این مشکل رفع می‌شود و شما می‌توانید با کلیک راست روی فایل‌های فشرده نیز به گزینه مورد نظر دسترسی یابید.

 

اخذ مالکیت
اخذ مالکیت یا Take Ownership هر فایل با مراجعه به Propertis و انتخاب تب Security و کلیک روی Advanced و در ادامه انتخاب تب Owner امکان‌پذیر است. اما همان‌طور که می‌دانید عبور از این مراحل دشوار است و هنگامی که بخواهید مالکیت فایل‌های مختلف را بین کاربران مختلف در سیستم‌عامل جابه‌جا کنید با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. گزینه Take Ownership در ابزار Right Click Tweaker برای سادگی این عملیات طراحی شده است. با فعال کردن این گزینه، اخذ مالکیت به منوی کلیک راست ویندوز اضافه شده و شما یا هر کاربر دیگر می‌توانید با یک‌بار کلیک راست روی فایل مورد نظر و انتخاب این گزینه، مالکیت فایل را به نام خود تغییر دهید.

 

God Mode
تابه‌حال اصطلاح God Mode به گوشتان خورده است؟ God Mode میانبری است که با یک ترفند ساده ایجاد می‌شود. این میانبر پس از اجرا دسترسی به تمام بخش‌های تنظیماتی در سیستم‌عامل را در اختیارتان قرار می‌دهد. دوست دارید این میانبر را به کلیک راست ماوس اضافه کنید تا با یک کلیک ساده به کل تنظیمات سیستم‌عامل دسترسی داشته باشید؟

 

فعال کردن چک‌مارک God Mode در ابزار Right Click Tweaker این گزینه را به منوی کلیک راست ماوس شما اضافه می‌کند.

 

نوع جدید در فایل جدید
یکی از گزینه‌های موجود در منوی کلیک راست،New نام دارد. که گزینه‌های زیرمجموعه‌ای همچون Text Document, Shortcut وFolder را دارد و شما را قادر می‌سازد با کلیک راست در هر بخش از سیستم‌عامل، یک پوشه، فایل، میانبر، فایل متنی و هر نوع فایل دیگری را که در منوی New وجود دارد، ایجاد کنید. برنامه‌های مختلف همچون Word, Winrar, Photoshop و... نیز پس از نصب روی سیستم‌عامل گزینه‌هایی را به منوی New اضافه می‌کنند.

 

برای ویرایش این منو و گزینه‌های موجود در آن می‌توانید از ابزار New Menu Editor کمک بگیرید. با اجرای این ابزار، فهرستی از انواع فایل‌های موجود در منوی New در بخشی که با علامت چک‌مارک سبز رنگ به‌نمایش درآمده‌اند، در اختیار شما قرار می‌گیرد و فهرستی از انواع فایل‌های دیگر که در رجیستری سیستم‌عامل شما ثبت شده‌اند، در بخشی که با علامت ضربدر قرمز رنگ مشخص شده‌اند به‌نمایش در خواهند آمد.

 

بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی:
ما در این مقاله هدف داریم به بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی بپردازیم و شما رو با تمام نکاتی که در آوردن وب سایت فروشگاهیتون به صفحه اول گوگل کمک می کنه،آشنا کنیم .
اما قبل از اون به توضیحی درمورد پیدایش تاریخچه این گونه وب سایت ها توجه کنین
تاریخچه ظهور فروشگاه اینترنتی:
اولین تبادل اینترنتی که در آن پرداخت هزینه هم آنلاین انجام شد فروش یک حلقه سی دی موسیقی استینگ
توسط دن کان به دوستش بود که در سنه 1994 اتفاق افتاد اما در ایران در سال 1385شمسی(2002 میلادی) دیجی کالا آغاز کننده ی این جنبش بود
البته نخست شغل دیجی کالا با نقد و رسیدگی وسایل دیجیتال بود و در کنار نقد و بررسی به عرضه ی اندک وسایل دیجیتال هم پرداخت اما از سال 92 فروش بقیه ی اقلامو به سایت خودش اضافه کرد و در مدت زمان کوتاه به قطب فروش اینترنتی در ایران تبدیل شد

 


بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

 

بهینه سازی وب سایت فروش آنلاین یعنی چه... ؟
منظور از بهینه سازی وب سایت فروشگاهی،آوردن سایت های فروش آنلاین به صفحه ی اول گوگل هستش بطوریکه باعث افزایش جذب کاربر و تبدیل اونها به مشتریان راستین بشه
این ایام یگانه از پردرآمدترین گویه های کسب درآمد عرضه ی محصولات به صورت اینترنتی و آنلاینه اما آیا همه ی فروشگاه های اینترنتی از درآمد زیاد برخوردارند؟ مسلما خیر
اما چه چیزی مایه شده بعضی از سایت ها به شدت از رقبا سبقت بگیرن و درآمد خودشونو چند برابر کنن؟
1-تبلیغات و برند سازی
2-سئو تارنما فروشگاهی
فرض کنین یه تن توی اینترنت عبارت" خرید مانتوی ارزان قیمت "رو سرچ میکنه ،گوگل برای این کاربر در صفحه ی نخست 10 سایتو نمایش میده کاربر خدمات و تعرفه های تعرفه بهینه سازی سایت وردپرسی میموس از اولین سایت شروع میکنه به باز کردن لینک و باتوجه به قیمت و زیبایی مانتو به شایستن 90% بین همون 10 لینک به نتیجه میرسه و خریدشو اتمام میده!!
اگر در صفحه اول نباشید کسی توجهی به شما نخواهد کرد .
پس ما برای رونق دادن به سوداگری اینترنتیمون باید سایتمونو به صفحه ی نخست بیاریم قبلا در نوشتار آوردن سایت به صفحه ی نخست گوگل در مورد چگونگی این پیشه صحبت کردیم

بهینه سازی سایت فروشگاهی سخته یا نه ؟؟؟
اما وب سایت های فروش آنلاین یه تفاوت بزرگی با سایت های معمولی دارند و اون هم عدم به کارگیری محتوا در این طور وب سایتهاست
این سایت ها بیشتر دارای چندین عکس با توضیحات مربوط به اون عکس برای خرید هستش بعد سئوی این نوع سایت ها کمی مشکل تر تخصصی تر و پیچیده تر هستن ولی سوالی که قبل میاد اینه که :

 

سئوی سایت فروش آنلاین

 

آیا با وجود وب سایت هایی سرشناس و کبیر شانسی برای شما هستی دارد ؟
اگه میخواید یه فروشگاه آنلاین تاسیس کنید این قسمتو حتما بخونین
تمام وب سایت های معروف و کبیر روزی از صفر شروع کرده اند اما با در پیش گرفتن بهترین طریق معروف شدند و به درآمدهای نبکوتر رسیدند
در ابتدای راه اندازی کار احتمالا درآمد زایی چشم گیری نخواهید داشت و احتمالاً ناامید بشین
اما بهتره بدونین ترقی و افزایش درآمد شما هم به دیجیتال مارکتینگ و مهم تر متعلق به به محبوبیت مقابل گوگل نیز پیوستگی داره
یک کاربر که منظور خرید آنلاین داره مثلا سرچ میکنه خرید آنلاین موبایل آیفون 7 حال که این گوگله که تصمیم میگیره کدوم سایت هارو واسش بیاره .
برای کامیابی در بین این کل رقیب قوی و کارکشته مهم ترین چیز استراتژی شما و اهداف شماست که می بایست کاربران را جذب سایت شما کند .
اگر میخواهید در این گذرگاه پر فراز و نشیب موفق باشید و از دیگران پیشی بگیرید مشتریان خود را هم به صورت بالقوه (دنیای وب) و هم بالفعل (محیط های فیزیکی مانند مغازه ها و...) جذب نمایید و فراموش نکنید کاربران موقعی به سراغتان می آیند که خدماتی بهتر و نیرومند تر از سایرین بخصوص قیمتی کمتر به آنها دهید .

دیجیتال مارکتینگ یا سئو سایت ، کدام یک مفیدتر است ؟
طبق شمردن بیش از 70% کاربران از راه سرچ در گوگل وارد وب سایت ها می شوند و بقیه ی کابران از طریق های دیگه همانند شبکه های اجتماعی ،وارد کردن آدرس سایت بصورت مستقیم و ...وارد میشن
اما موقعی میتوان به این سوال پاسخ عدل که شما قرار است یک فرآورده شناخته شده بفروشید یا اینکه قرار است یک محصول را ابتدا به دیگران شناسایی کنید و سپس به فروش آن بپردازید .
در طریق نخست سئو بسیار خوب است و میتواند شما را رشد دهد ولی در شیوه دوم باید بدانید کاربران بر پای بست، نیازهایشان جستجو می کنند و وقتی چیزی را نشناسند قطعا جستجو نخواهند کرد که در این مواقع دیجیتال مارکتینگ رهنمود می شود .

شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌های موجود در بخش True و کلیک روی آیکون False از نوار ابزار بالای نرم‌افزار، گزینه‌های موردنظرتان را از فهرست New حذف کنید. با انتخاب هریک از گزینه‌های موجود در بخش False و کلیک روی گزینه‌ True از نوار ابزار بالای نرم‌افزار می‌توانید گزینه‌ دلخواهتان را به گزینه‌های موجود در منوی New اضافه کنید.

 

مقصدهای سفارشی
گزینه Send To از دیگر گزینه‌های پرکاربرد در منوی کلیک‌راست ماوس به‌شمار می‌رود. بیشتر کاربران به کمک این گزینه فایل‌های مورد نظر را به حافظه‌های فلش خود انتقال می‌دهند. دوست دارید علاوه بر دسکتاپ، درایو نوری، حافظه‌ فلش و... که در این منو وجود دارد، مقصدهای سفارشی دیگری را نیز به Send To اضافه کنید؟ برای مثال درایوهای هارد‌دیسک خود یا پوشه‌ موزیک، ویدئو و عکس را به این منو اضافه کنید تا هنگام انتقال این فایل‌ها به پوشه‌ موردنظر از کلیک‌راست ماوس کمک بگیرید.

 

ابزار Send To Manager به‌همین منظور طراحی شده است. با اجرای این ابزار می‌توانید گزینه‌های موجود در منوی Send To را حذف کنید یا با کلیک روی گزینه‌های Add file و Add folder، پوشه‌ها و فایل‌های موردنظرتان را به این منو اضافه کنید.

 

میانبرهای کلیک راستی
ابزار Right Click Shortcuts Creator در نسخه‌ حرفه‌ای این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا میانبرهای دلخواه خود را به منوی کلیک راست ماوس اضافه کنید. این میانبرها برای دسترسی سریع به یک سایت کاربرد دارند یا برای اجرای یک نرم‌افزار مشخص به‌کار گرفته می‌شوند. روش استفاده از این ابزار نیز بسیار ساده است.

 

چنانچه قصد دارید میانبر دسترسی به سایت مورد علاقه‌ خود را به منوی کلیک راست اضافه کنید، ‌باید ابتدا با کلیک راست روی بخش دلخواه از دسکتاپ یا گزینه ‌New سپس Shortcut را انتخاب کرده و پس از وارد کردن نشانی سایت موردنظر، میانبر دسترسی به سایت را ایجاد کنید. در ادامه، ابزار نام برده را اجرا کرده و پس از کلیک روی Add File، میانبر ایجاد شده را فراخوانی کنید تا به منوی کلیک راست اضافه شود.

 

گزینه Add File برای اضافه کردن میانبر فایل اجرایی نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌عامل نیز کاربرد دارد.
علاوه بر اینها شما می‌توانید با استفاده از گزینه Add Folder میانبری برای دسترسی به پوشه‌ها یا درایوهای دلخواه روی هارد‌دیسک ایجاد کنید یا حتی با استفاده از گزینه Add Custom Command، میانبرهای مختلفی را به منظور دسترسی به بخش‌های سیستمی ویندوز ایجاد کنید. برای مثال با کلیک روی این گزینه و وارد کردن دستور زیر در بخش Location، میانبری برای دسترسی به Folder Options ایجاد می‌‌شود:

 

زمانی که شما برنامه های آفیس ۲۰۱۳ مانند ورد، اکسل و پاورپوینت را باز می کنید ابتدا یک Splash Screen یا صفحه خوش آمدگویی را مشاهده می کنید. Splass Screen در بازه زمانی بین کلیک کاربر بر روی برنامه های آفیس و بارگذاری کامل برنامه نمایش داده می شود. در این مدتی که Splash Screen نمایش داده می شود تمام فونت ها و افزونه های آفیس بارگذاری می شوند. اگر شما هم در طول روز زیاد از برنامه های آفیس استفاده می کنید شاید مایل نباشید که چندین بار این صفحه را مشاهده کنید.

 

در اینجا قصد داریم نحوه غیرفعال کردن Splash Screen در آفیس ۲۰۱۳ را آموزش دهیم. مایکروسافت در آفیس ۲۰۱۳ یک گزینه برای این کار در نظر گرفته است:

 

# ابتدا یکی از برنام های آفیس ۲۰۱۳ مانند Word را باز کنید. سپس بر روی منوی File کلیک کنید.

 

# از پنل سمت چپ گزینه Options را انتخاب کنید.

 

برنامه های آفیس ۲۰۱۳, افزونه های آفیس

 

# بعد از باز شدن کادر محاوره ای Options از پنل سمت چپ به زبانه General بروید. سپس در زیر قسمت Start up Options تیک گزینه Show the Start screen when this application starts را بردارید و  بر روی OK کلیک کنید.

 

برنامه های آفیس ۲۰۱۳, افزونه های آفیس

 

# توجه داشته باشید که:
۱. این گزینه فقط در ورد، پاورپوینت و اکسل وجود دارد و در تنظیمات برنامه های دیگر آفیس ۲۰۱۳ مانند Outlook و OneNote این گزینه وجود ندارد.

 

۲. غیرفعال کردن Splash Screen تاثیری در اجرای برنامه های آفیس ندارد فقط باعث می شود تا شما دیگر این صفحه را مشاهده نکنید. برای افزایش سرعت اجرای برنامه های آفیس شما می توانید فونت های نصب شده روی سیستم را کاهش دهید. چون هر بار که برنامه های آفیس اجرا می شوند تمام فونت ها باید Load شوند.

 

* به کاربران حرفه ای توصیه می کنم Splash Screen را غیرفعال نکنند چون اطلاعات خوبی از مراحل Startup برنامه های آفیس را در اختیار ما قرار می دهد. به هر حال این پست یک آموزش بود و ما آن را با شما به اشتراک گذاشتیم.

 





:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: